Bra självförtroende=Bra självkänsla=Framgång

0

Självkänsla är något vi alla vill ha mycket av! Det är också något vi ständigt måste fylla på och arbeta med. Det är inte något vi skaffar oss som sedan är beständigt. Här kommer 3 tips för mer kärlek till dig själv

1. Förstå ditt värde. När allt går åt pipsvängen så har du lättare att hantera det om du vet att du är värdefull. Full av värde. Det handlar inte om vad du presterar eller hur mycket du tjänar. Om alla fysiska tillgångar försvinner och bara du kvarstår, då är du fortfarande värdefull. Du är inte dina saker. Du är du och det räcker.

Sätt dig ner och blunda. Andas en stund. Känn din andning. Tänk på någon som älskar dig. Försök höra vad den personen säger till dig. Överös dig med kärleksfulla tankar som den personen brukar ge dig. Försök höra. Ofta är det våra egna nedvärderande tankar som snurrar runt i vårt huvud och leder oss på fel väg. När du tar in informationen på detta sättet kan ditt undermedvetna ta in det och det blir sedan en del av din verklighet.

 

2. Dina tankar styr ditt liv. Vi tänker i genomsnitt ca 65 000 tankar om dagen. Det är ganska mycket. Tankens frekvens är snabbare än blixten. Du vet ibland när du tänker på någon och helt plötsligt ringer personen upp dig eller du får ett sms. Är det bara sammanträffande? Lägger du märke till allt vackert i ditt liv eller väljer du tankar som tynger ner dig? Fokuserar du på dina rädslor, hinder eller skuld? Tittar du mycket på nyheter som skapar ännu mer rädsla och tro på att alla människor är onda? Rädsla=Kontroll

Fokuserar du på fel saker behöver du ändra ditt mindset. Det gör du genom att fråga dig själv varför du tänker som du gör. Varför tycker jag såhär? Fråga dig om och om tills du förstår. Har du inte tid med tankarna just då så skriv ner dem för att verkligen djupdyka in till din kärna.

 

3. Få med ditt undermedvetna på resan. Många situationer kan gör dig nervös och rädd. En del saker är man alltid nervös inför men man går ändå ut och genomför det. Jag tycker det är väldigt jobbigt att prata inför publik och jag har börjat att tala inför er på detta sättet. Jag har kastat mig ut för jag vet hur härligt det känns att faktiskt ta upp lite plats. Det du kan göra för att våga och få med ditt undermedvetna är att föreställ dig hur det känns efteråt. Sätt dig ner. Blunda. Känn hur det känns när det är över. Vilken härlig känsla det är. Kanske var det inte så farligt som du intalade dig. Ditt undermedvetna kan sabotera för dig och intala dig om olyckor och hemskheter som kan hända istället för att se alla möjligheter.

Pussinuss

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke