11 tips för bättre hälsa!

0

Det är många som vill skapa en förändring samtidigt som man inte ändrar på något. Jag tror inte på quick fix dieter! Det som händer när du påbörjar den är att du sätter kroppen i svält. När du sedan återgår till ”som vanligt” så tar kroppen till sig allt vad den kan och du går ofta upp lite mer än du vägde när du påbörjade din diet. Jag är för att skapa små nya vanor som du känner att du kan behålla i din vardag. Har det tagit dig tio år att gå upp de här tio kilona för mycket så kanske det får ta lite tid att gå ner dem igen…

 

  1. Ät med variation. Eat the rainbow!

  2. Ät rikligt med bär. De är sprängfyllda med nyttigheter. Perfekta i en smoothie.

  3. Drick mycket vatten. Njurarna behöver vatten för att avlägsna avfallsprodukter från kroppen.

  4. Ät en handfull med nötter och frön varje dag. De innehåller mycket mineraler och fetter.

  5. Ät ditt huvudmål med mycket protein tidigt på dagen. Det tar lång tid för kroppen att bryta ner protein. Då slipper din kropp jobba hela natten.

  6. Lägg till mer grönsaker i din kost.

  7. Var nyfiken på nya smaker.

  8. Se till att din kost är rik på fleromättade fetter.

  9. Ät mer fibrer som gör att tarmrörelserna ökar.

  10. Upptäck att nyttig mat är god! Kroppen blir glad och magen blir lugn.

  11. Lägg energi på dina positiva förändringar och fira dem. Tillåt dig att falla för frestelser och misslyckas ibland.

 

Pussinuss

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke