Gör en “slutagöra”-lista istället för en “attgöra”-lista.

0

Listor är bra för en massa olika orsaker! De får mig att komma ihåg vad jag behöver göra på jobbet. Jag kommer ihåg vad jag ska handla i affären (även om jag oftast kommer ut från affären med mer som stod på listan! ). Listor hjälper mig att hålla reda på saker och ting. Jag slipper hålla ordning på allt i huvudet. Jag skriver ner och kan släppa taget om det. Ja, visst glömmer jag ändå… Jag är inte perfekt tack gode gud!! 

Även om de är fantastiska på alla sätt och vis så kan de också stressa mig! Allt som behöver göras. Hinnas med. Istället för att hjälpa så blir jag bara snurrigare i huvudet.

Därför är det viktigare än någonsin att göra en “slutagöra”-lista. Nu undrar du säkert vad det är och det tycker jag är kul! Jag storgillar nyfikna varelser. Jo, det innebär att släppa taget om saker som inte ger mig något. Att släppa taget om saker som dränerar mig på energi. Att notera vad som inte är bra för mig och aktivt göra något åt det. Att skriva ner alla de sakerna och göra de tydliga. Vad du väljer att sätta upp på listan är upp till dig. Dela jättegärna med dig!

Christine

-Coach och idékreatör

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

Lämna en tanke