Acceptera alla dina tankar, även de du inte tycker om.

Det vi tänker på ofta tolkar hjärnan som något viktigt. Så det du tänker ofta på, tror du också på. Det blir din sanning även om den är sann eller inte.

Ju mer man accepterar sina tankar och lyfter upp sina känslor till ytan desto mer avslappnad och lugn kan man bli. En del tror att man kan träna bort sin oro. Andra tror att det finns ett syfte med oron för vår hjärna. Att den hjälper oss att komma ihåg tidigare erfarenheter och förbereder oss för nya saker som väntar. Oavsett vilket så tar oron sitt grepp om vår hjärna. Oron får oss att fokusera på sånt som vi inte kan kontrollera.
 

Det hjälper inte att oroa dig för saker du inte kan påverka. Det dränerar och tar energi.

Lägg märke till när du känner oro och tillåt dig att sluta. Påminn dig själv hela tiden.

Meditera dagligen i för att lära dig att låta tankarna komma och gå.

Lär dig skillnaden på ett verkligt problem och ett scenario som inte ännu har hänt.

Ha tålamod med dig själv. Att lära sig att oroa sig mindre kan ta tid.

Acceptera att du ibland har tankar som du inte tycker om.

Vilka tankar har du som du tänker ofta? Ofta, dagligen, varje timme.

KRAM Christine

Vill du ha mer kreativa tankar? Gå med i min FB-grupp “Skapa ditt kreativa drömliv”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *